Deze nieuwe geavanceerde technologie, ontworpen in samenwerking met Amazon Web Services (AWS), zet een nieuwe standaard voor geavanceerde stuurprogramma's en introduceert een stemassistent voor in het voertuig die gebruik maakt van Amazon's Alexa.
Groot-Bijgaarden, 1 december 2020
IVECO, een gekende fabrikant van bedrijfsvoertuigen, loopt voorop in Europa door de AWS- en Alexa-technologieën van Amazon beschikbaar te stellen, waardoor de rijervaring nog verder wordt verbeterd.
Met deze innovatieve voiceserver kunnen chauffeurs hun routeplanning mondeling beheren, de onderhoudsstatus en de status van het voertuig controleren en in realtime rijtips krijgen. Het kan ook de controle over bepaalde cabinecontroles overnemen om de chauffeurs op de weg gericht te houden, wat de veiligheid ten goede komt. Ten slotte houdt het de chauffeurs te allen tijde verbonden met de IVECO-gemeenschap.
Deze nieuwe stempartner voor in het voertuig, ontworpen door het Digital IVECO-team in samenwerking met de AWS Service, is ontworpen volgens de "Amazon Working Backward Innovation"-methodologie die in het digitale Innovatieprogramma wordt onderwezen. Het maakt gebruik van machinaal leren, spraak, beveiliging en serverloze technologieën.
"We zijn blij met de komst van deze nieuwe spraakdienst, die een nieuwe standaard zal zetten in de automobielindustrie", aldus Fabrizio Conicella, Digital Lead bij IVECO. "Door gebruik te maken van het volledige AWS-portfolio is IVECO in staat geweest om in recordtijd te innoveren en een nieuwe dienst te leveren die de manier waarop chauffeurs met onze voertuigen en hun omgeving kunnen omgaan fundamenteel verandert. De nieuwe voice-service van IVECO benadrukt een deel van de toekomstige digitale strategie van het bedrijf en biedt nu al een geheel nieuwe manier van werken voor chauffeurs, interactief en zonder afbreuk te doen aan de veiligheid en het comfort. »