BE THE CHANGE: IVECO gaat de toekomst in met de vernieuwing van zijn volledige producten
dienstenaanbod
IVECO presenteerde de vernieuwing van zijn volledige productgamma en serviceaanbod aan zijn
dealernetwerk, partners, klanten en de internationale pers tijdens een lanceringsevenement in Barcelona, Spanje.
Het thema van het evenement, "BE THE CHANGE", is een uitnodiging om samen met IVECO veranderingen te omarmen om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan. In de afgelopen vier jaar heeft het merk zijn energie en middelen ingezet om te anticiperen op de snelle evolutie van de markt. Het heeft zwaar geïnvesteerd in het vernieuwen van zijn producten op basis van de behoeften en verwachtingen van klanten, waarbij het de weg van innovatie heeft versneld door partnerschappen aan te gaan met de beste spelers in de industrie. Het heeft een multi-energie productaanbod ontwikkeld om klanten te voorzien van oplossingen die zowel duurzaam als winstgevend zijn, goed passend bij elke bedrijfsbehoefte. Het heeft de ontwikkeling van zijn aanbod voor elektrische voertuigen versneld en een speciale productiehub opgezet in Ulm, Duitsland, waar het de eerste IVECO born-electric truck voor zwaar gebruik volledig produceert. Het bedrijf is meer verbonden geraakt met de activiteiten van de klanten door een 360-graden ecosysteem op te bouwen rond hun voertuigen en vereisten, wat een verdere stap voorwaarts is in zijn servicegerichte strategie. In een zeer dynamische industrie heeft IVECO zich snel ontwikkeld tot de vertrouwde partner van zijn klanten, die hen ondersteunt bij het aanpakken van veranderingen en het succesvol overwinnen van uitdagingen.
Luca Sra, President, Truck Business Unit, Iveco Group, zei: "Streven naar verandering is een fulltime job waaraan we de afgelopen vier jaar al onze middelen hebben gewijd. In 2019 zijn we aan een nieuwe reis begonnen, waarbij we een diepgaande evolutie bij IVECO teweegbrengen door onze ogen gericht te houden op de klant en ons aanbod af te stemmen op zijn behoeften, gedurende de hele levenscyclus van het voertuig en daarna.
Vandaag beginnen we aan een nieuw hoofdstuk in onze geschiedenis. Met de lancering van de Full range Model Year 2024 tonen we ons vermogen om onbevreesd vooruit te gaan, om de hoek van onze klanten te bevechten en hun succes te ondersteunen met een 360-graden mobiliteitsecosysteem, de keuze van de technologie die het beste past bij hun behoeften in alle segmenten en het meest uitgebreide serviceaanbod."
IVECO heeft voor het eerst in zijn geschiedenis zijn volledige productgamma vernieuwd met een investering van 1 miljard euro, de grootste ooit. Bij het ontwikkelen van deze state-of-the-art line-up heeft IVECO zich gericht op vier pijlers: productiviteit, rijervaring, duurzaamheid en connectiviteit.
De nieuwe functies en innovaties, die opgebouwd zijn rond de business van de klant en bedoeld zijn om het leven van de bestuurder gemakkelijker en comfortabeler te maken, hebben betrekking op alle aspecten van de voertuigsystemen. De verbeteringen betreffen gebieden die variëren van aandrijving, zoals de introductie van een ultramoderne motor in het heavy-duty segment, en ergonomie met de toepassing van een op de bestuurder gericht en auto-achtig gevoel en functionaliteiten, tot geavanceerde mens-machine-interface met verbeterde boordtechnologie voor veiliger rijden.
IVECO's ambitie om de maatschappij vooruit te helpen en een duurzame transformatie van de transportsector aan te drijven, is de drijfveer achter zijn multi-energieaanpak, die erop gericht is klanten de keuze te bieden van de technologie die het beste past bij hun operationele en zakelijke vereisten. Met het principe dat technologie zich moet aanpassen aan de missie en moet voldoen aan de doelstellingen van de missie, heeft IVECO elektrische versies van zijn lichte en zware gamma's ontwikkeld, terwijl het zijn diesel- en aardgasvoertuigen blijft verbeteren om hun impact op het milieu te verminderen.
IVECO vult zijn voertuigaanbod aan met een snel evoluerend ecosysteem van oplossingen - IVECO Services - ontworpen om klanten te helpen hun voertuig of wagenpark eenvoudig en efficiënt te beheren, hun Total Cost of Ownership te verlagen en hun bedrijfsrendabiliteit te garanderen. Het aanbod omvat ook diensten die zijn ontwikkeld om het leven van bestuurders op de weg te vergemakkelijken en hun comfort en veiligheid te verbeteren.
IVECO ondersteunt zijn klanten ook bij de overgang naar emissievrije mobiliteit met speciale eMobilitydiensten die zijn ontworpen om de overstap naar elektrische voertuigen te vergemakkelijken door de productiviteit te verhogen, de TCO te verlagen en de actieradius en energie-efficiëntie van het voertuig te maximaliseren, en met GATE (Green & Advanced Transport Ecosystem), een innovatief all-inclusive pay per-use bedrijfsmodel voor langetermijnhuur van groene bedrijfsvoertuigen om "gemoedsrust" te bieden aan klanten die toegang willen tot elektrische mobiliteit. Daarnaast biedt IVECO CAPITAL klanten een uitgebreide financiële oplossing voor elektrische voertuigen en het hele IVECO-gamma, inclusief financiering, leasing en verzekeringsdiensten op alle markten.
Nieuw IVECO-logo: een krachtig symbool van verandering
IVECO luidt een nieuw hoofdstuk in zijn geschiedenis in - het hoogtepunt van een reis die bijna 50 jaar geleden begon - met de onthulling van een nieuwe merkidentiteit die het concept van verandering belichaamt. Het nieuwe logo omarmt een nieuwe, moderne zwarte polsslag die de dynamiek en innovatie van het merk uitdrukt, terwijl een trotse band met de geschiedenis van het merk behouden blijft: een lichtflits in de blauwe energiekleur in het hart die een kruispunt tussen IVECO's erfgoed en zijn toekomst vertegenwoordigt.
Deze merkidentiteit, die illustreert hoe IVECO vooruitgaat om een snel evoluerende moderne maatschappij te dienen en tegelijk een sterke band behoudt met zijn solide wortels, zal IVECO's product- en service evolutie in de komende jaren markeren.