IVECO Services: een voortdurend evoluerend ecosysteem voor geïntegreerde mobiliteitsoplossingen
IVECO's klant- en bestuurdergerichte aanpak wordt weerspiegeld in de diensten die op de IAA worden gepresenteerd en die zijn ontworpen als aanvulling op de voertuigen en als een geïntegreerde mobiliteitsoplossing.
IVECO breidt zijn portfolio verder uit met nieuwe oplossingen die gericht zijn op het verbeteren van de productiviteit, duurzaamheid en bestuurderservaring van klanten. Hoogtepunten zijn onder andere de evolutie van voorspellende algoritmen die meer dan 30 componenten omvatten om de uptime van het voertuig te optimaliseren, nieuwe oplaadoplossingen die de elektrificatie van de faciliteiten van klanten vergemakkelijken en een geavanceerd en nauwkeurig navigatiesysteem om de taken van de bestuurder te vereenvoudigen.
IVECO CAPITAL vervolledigt het aanbod met nieuwe premium verzekerings- en Smart payment-diensten die op de beurs worden voorgesteld.
Hannover, 16 september 2024
IVECO's geïntegreerde strategie is op de IAA aanwezig in de tentoongestelde voertuigen en in de diensten die gebundeld zijn met het voertuigaanbod dat op de beurs wordt gepresenteerd, een bewijs van de pragmatische benadering van het merk op het gebied van serviceverlening. De Beams of Light interactieve structuren op de stand tonen de inhoud en de waarde van het zich ontwikkelende dienstenportfolio en nodigen bezoekers uit om de uitgebreide wereld van de door IVECO ontworpen diensten te betreden.
IVECO Services verhogen de klantervaring met evoluerende digitale en connectiviteitsfuncties
Het zich voortdurend ontwikkelende en uitbreidende portfolio van IVECO Services is ontworpen om de uptime, productiviteit, efficiëntie en veiligheid van klanten te verbeteren. Deze services worden mogelijk gemaakt door de nieuwste innovaties die worden aangedreven door connectiviteit, digitale vooruitgang en partnerschappen met toegevoegde waarde. Ze komen tegemoet aan de behoeften van de klant op het gebied van eMobility, Uptime, Productiviteit & Efficiëntie, Driver Care en Safety & Security.
Op weg naar decarbonisatie introduceert IVECO innovatieve diensten om de overstap naar emissievrije voertuigen te ondersteunen. De nieuwe productpremières op de IAA - eMoovy en S-eWay Rigid - profiteren van eRemote Control, Easy App en Smart Routing diensten die de rijervaring en voertuigefficiëntie verbeteren en tegelijkertijd de Total Cost of Ownership (TCO) verlagen via geavanceerde controles en batterijanalyse. eRange Assurance waarschuwt over de resterende lading van het voertuig en nieuwe voorspellende algoritmen voor batterijcontrole maken het Uptime-aanbod compleet.
IVECO staat klaar om hoogwaardige klantenondersteuning, service en originele onderdelen te leveren voor zijn zero-emissie line-up via zijn Customer Uptime Center, 900 servicepunten en uitgebreide ELEMENTS onderhouds- en reparatiecontracten. Op de IAA presenteert IVECO ook nieuwe laadoplossingen om de elektrificatie van klantenfaciliteiten te vergemakkelijken, waaronder de nieuwe lader Recommended by IVECO, die vanaf september 2024 in Duitsland beschikbaar zal zijn voor de eDaily en eMoovy. Deze verbeteringen helpen klanten van IVECO bij het beheer van hun elektrische voertuigen door gemoedsrust te bieden en de uptime te maximaliseren.
Naast de focus op eMobility zet IVECO zich in om de duurzaamheid van zijn gas- en dieselvoertuigen verder te verbeteren door middel van zijn oplossingen op het gebied van Fuel Efficiency. Via zijn Professional Fuel Report en zijn Eco-Driving-training biedt IVECO bruikbare inzichten en aanbevelingen om het rijgedrag te optimaliseren en zo het brandstofverbruik (tot 4%) en de uitstoot te verminderen. Bovendien zorgt de evolutie van voorspellende algoritmen - met meer dan 30 componenten die al gedekt zijn en nog meer in de toekomst - ervoor dat voertuigen op piekefficiëntie werken, de beschikbaarheid maximaliseren en de levensduur verlengen. Deze initiatieven dragen niet alleen bij aan het verminderen van de milieu-impact van voertuigen, maar leveren ook aanzienlijke kostenbesparingen op voor klanten, wat IVECO's inzet voor duurzame, TCO-effectieve transportoplossingen versterkt.
IVECO geeft op de IAA een voorproefje van zijn nieuwe IVECO Road Assistant service, ontworpen om het bewustzijn en de veiligheid van de bestuurder tijdens het rijden te verhogen door real -time informatie over weggebeurtenissen te geven via het infotainmentsysteem van het voertuig. De bestuurder zal ook kunnen communiceren met de IVECO Road Assistant via Driver Pal, IVECO's vocale chauffeurspartner aan boord die wordt aangestuurd door Amazon Alexa-technologie, om de veiligheid nog verder te verbeteren. De nieuwe service wordt vanaf 2025 geïntroduceerd op de IVECO S-Way.
De voortdurende ontwikkeling van het IVECO ON portaal verbetert de bedrijfsproductiviteit van de klanten verder met diensten zoals Tacho Data Download, dat bediening op afstand mogelijk maakt en de administratieve taken vermindert die vereist zijn door de regelgeving voor tachografen. Daarnaast zijn er nieuwe veiligheids – en beveiligingsoplossingen, zoals Collision Claims Management, dat de afhandeling van schadeclaims efficiënter maakt, en Stolen Vehicle Assistance, dat helpt bij het snel terugkrijgen van gestolen voertuigen met een 24/7 Beveiligingscentrum dat samenwerkt met politiekorpsen. Deze diensten zijn gericht op het verlagen van administratieve kosten en verzekeringskosten, wat resulteert in een lagere Total Cost of Ownership.
De nieuwste digitale introducties omvatten eenvoudige, nauwkeurige navigatie met de integratie van de innovatieve what3words-locatietechnologie in de IVECO-navigatieservice voor lichte en zware voertuigen tegen eind 2024. Tekstinvoer zal als eerste mogelijk zijn, gevolgd door spraakinvoer via IVECO Driver Pal, dat vanaf 2025 beschikbaar zal zijn. Deze unieke functie, ontwikkeld door what3words, heeft moeilijkheden geëlimineerd die kunnen ontstaan met onnauwkeurige straatadressen en afgelegen locaties door de wereld te verdelen in een raster van 3m x 3m vierkanten en elk vierkant een unieke combinatie van drie woorden te geven: een what3words adres. De integratie van what3words zal de nauwkeurigheid van de routebepaling van het voertuig verbeteren, de levertijden verkorten en het leven van de chauffeurs vereenvoudigen.
Het merk introduceert ook de exclusieve Third-Party App Integration, waarmee carrosseriebouwers en klanten kunnen communiceren met carrosseriefuncties via de connectiviteit van het infotainmentsysteem op alle MY24- voertuigen. Vanaf volgend jaar biedt deze onboard marktplaats bestuurders en klanten essentiële apps van derden voor hun werk, die eenvoudig toegankelijk zijn via het infotainmentsysteem van het voertuig zonder internetverbinding of mobiel apparaat, dankzij de standaard Connectivity Box.
Bezoekers van de IAA krijgen de kans om door de nieuwe winkel te navigeren in de S-Way cabine die te zien is op de IVECO stand.
De evolutie van connectiviteit en digitale functies aan boord verbetert de ervaring en het welzijn van de bestuurder. Het infotainmentsysteem van IVECO bevat nu Amazon Alexa Built-in. Het biedt een intuïtieve en gebruiksvriendelijke interface, waarmee bestuurders functies kunnen bedienen via spraakopdrachten en zo een complete ervaring aan boord hebben. IVECO Driver Pal, de baanbrekende vocale reisbegeleider aan boord, ontwikkeld met behulp van Amazon Web Services (AWS) technologie en met de volledig geïntegreerde Amazon Alexa Built-in ervaring, breidt zijn spraakbesturingsmogelijkheden uit op IVECO's elektrische voertuigen eDaily en S-eWay Rigid.
IVECO en PETRONAS: een samenwerking die waarde toevoegt aan transport
Dankzij een doeltreffend partnerschap, gebaseerd op onderzoek en ontwikkeling met PETRONAS Lubricants International, biedt IVECO Services innovatieve smeermiddelenoplossingen om het gebruik van zijn voertuiggamma te optimaliseren en te voldoen aan de eisen van de Europese wegtransportindustrie.
“Als leiders in de transportsector toont dit partnerschap aan hoe organisaties kunnen samenwerken om ultramoderne oplossingen te creëren die zowel energie-efficiënt als performant zijn. IVECO's engagement om de bedrijfsproductiviteit van zijn klanten te verbeteren blijkt duidelijk uit de samenwerking met PETRONAS Lubricants International. Onze trucks voor zwaar gebruik, uitgerust met de nieuwe XCursor 13 motor die naadloos werkt op zijn piekefficiëntie met Urania Next 0W-16 IVECO co-branded, vertegenwoordigen een belangrijke stap voorwaarts in brandstofefficiëntie en motortechnologie,” verklaart Marco Baffoni, Head of Customer Service, IVECO.
Financiële diensten om klanten te ondersteunen
IVECO-klanten kunnen vertrouwen op de groeiende portefeuille financiële diensten van IVECO CAPITAL. Op de Duitse markt heeft het merk zojuist PREMIUM PROTECT geïntroduceerd, een nieuwe verzekeringsdekking die beschikbaar is via het IVECO-dealernetwerk en die uitgebreide bescherming biedt voor voertuigen en carrosserieën, inclusief bergings- en repatriëringkosten, rem-, bedrijfs- en breukschade.
Op de IVECO CAPITAL corner kunnen IVECO-klanten ook kennismaken met de nieuwste smart services, waaronder de mobiliteitsservicekaart in samenwerking met Eurowag en IVECO PAY, de met IVECO ON geïntegreerde hub voor het betalen van een groot aantal diensten, waaronder telematica en e-mobiliteitsaanbiedingen.
GATE, het digitale bedrijf dat op de IAA 2022 werd gelanceerd om een naadloze overgang naar elekt rische duurzame mobiliteit te vergemakkelijken, heeft zijn activiteiten nu uitgebreid naar Duitsland, zijn tweede markt na Italië. De innovatieve pay-per-use formule, op maat gemaakt voor de klant op basis van voertuiggebruik, die nu beschikbaar is op het uitgebreide eDaily gamma, zal worden uitgebreid naar een breder gamma van elektrische bedrijfsvoertuigen en zware vrachtwagens.
Zowel IVECO CAPITAL als GATE hebben hun eigen ruimte op de IVECO-stand om bezoekers te verwelkomen die meer willen weten over hun aanbod.
Bezoekers op de IAA zullen met eigen ogen kunnen zien hoe IVECO's vooruitstrevende aanpak de toekomst van transport vormgeeft, vooruitgang stimuleert en ongeëvenaarde waarde levert aan zijn klanten.
Andere artikels