Peace of mind op de weg met IVECO TOPCARE, de eerste premium assistentiedienst voor de chauffeurs, aangedreven door connectiviteit in het zware transport.
Iveco's baanbrekende klantenservice is bedoeld om het leven van haar klanten gemakkelijker te maken door maximale ondersteuning te bieden in het geval van ongeplande downtime.
IVECO TOPCARE verhoogt de uptime van het voertuig door ervoor te zorgen dat het zo snel mogelijk terugkeert op de weg en voor de chauffeur zorgt met een full-service gastvrijheidspakket in geval van een ernstige storing die meer tijd nodig heeft om op te lossen.
IVECO heeft het eerste fast-track service- en hospitality pack in de branche gelanceerd: IVECO TOPCARE. De premium assistentieservice aangedreven door IVECO's connectivity is ontworpen om klanten te ondersteunen in geval van onvoorzien buitengewoon onderhoud, het voertuig zo snel mogelijk weer op de weg te krijgen en voor de bestuurder te zorgen als het probleem meer tijd nodig heeft om op te lossen. Een eersteklas service – uniek in de transportwereld.
Dit is de nieuwste stap in de “driver-centric” evolutie van het merk, die begon met de lancering van de IVECO S-WAY in 2019 en zijn geavanceerde connectiviteit benut om klanten de ideale bedrijfsoplossing voor fleetowners en een perfecte reisgenoot voor de bestuurder te bieden. IVECO versterkt zijn betrokkenheid bij zijn chauffeursgemeenschap en heeft in de afgelopen 3 jaar producten en diensten geïntroduceerd die gericht zijn op het verbeteren van het dagelijks leven van de chauffeurs aan boord op het gebied van veiligheid, comfort en connectiviteit.
"Met TOPCARE bewijst IVECO opnieuw een voortrekker te zijn in het innoveren van zijn uitgebreide portfolio van diensten die rond de klant zijn gebouwd," zegt Mihai Radu Daderlat, Hoofd truck BU Customer Service TCO & Services bij IVECO. "Gedreven door onze sterke, op chauffeurs gerichte aanpak in combinatie met onze digitale en connectiviteitsmentaliteit, hebben we een premium ondersteuningsservice ontworpen om ervoor te zorgen dat onze chauffeurs en wagenparkeigenaren gemoedsrust genieten wanneer hun truck onderweg is. We willen dat onze klanten zich in elke situatie veilig voelen met IVECO, dus hebben we een allesomvattende dekking ontwikkeld die zorgt voor snelle en flexibele actie dankzij geavanceerde systemen, maximale inzetbaarheid van het voertuig en de bedrijfsproductiviteit terwijl we voor de bestuurder zorgen, zelfs in geval van onverwachte gebeurtenissen."
Met IVECO's uitgebreide netwerk van meer dan 1.800 servicepunten in heel Europa, klaar om klanten 24/7 te helpen, is de bestuurder nooit ver verwijderd van deskundige ondersteuning en zal het voertuig snel weer op de weg zijn. Waar ze ook zijn, wat ze ook nodig hebben, IVECO houdt het voertuig zo snel mogelijk in beweging, waardoor de bedrijfsproductiviteit van de fleetowner wordt verbeterd.
In geval van pech die de bestuurder dwingt om in een werkplaats te stoppen voor buitengewoon onderhoud, ontvangt de IVECO Control Room, die voortdurend de aangesloten voertuigen bewaakt, een onmiddellijke waarschuwing die de hoogste prioriteit toekent aan het oplossen van de fout in het voertuig.
Een dringend leveringsproces van onderdelen wordt automatisch geactiveerd en gekwalificeerde diagnostische experts gaan aan het werk om de downtime te minimaliseren en bieden constante updates over de status van de reparatie.
Als de reparatie langer duurt dan verwacht en de chauffeur ver van huis is, biedt IVECO TOPCARE hen een scala aan gastvrijheidsdiensten, waaronder maaltijden, hotelaccommodatie, transfers en parkeren indien nodig, om hun comfort tijdens het wachten te garanderen. Voor totale gemoedsrust wordt altijd medische zorg verleend in geval van niet-dringende gezondheidsproblemen.
In België wordt IVECO TOPCARE aangeboden als een optie die kan worden toegevoegd aan het standaard onderhouds- en reparatiecontract voor de IVECO S-WAY.